OPULENT

Luxus óceánjárók Dubajban luxus szállodákká válnak!

2018. szeptember 09. 20:03 - Opulent

A Queen Elizabeth II.

qe2-d.jpg

Luxus óceánjárók a század elején

 

1898-ban jelent meg Morgan Robertson regénye, amelynek címe A Titán végzete volt. A regényben a hajótervezők megépítik a világ legnagyobb óceánjáróját, amelynek a Titán nevet adják. Az óceánjáróról azt gondolják, hogy elsüllyeszthetetlen, mivel vízzáró rekeszeinek köszönhetően, még ha négy vízzáró kamra is megtelik vízzel, a hajó a felszínen képes maradni. A hajó első útján teljes sebességgel jéghegynek ütközik, de az utasok számára nincsen elég mentőcsónak. 3000 utas utazik a fedélzetén, de csak 10 mentőcsónakkal van felszerelve a hajó.

 

A kisregény megjelenését követően 14 évvel, 1912. április 15-én a Titanic elsüllyedését követően a könyvről rejtélyek kezdtek keringeni, mivel az pontosan leírja a tragikus éjszakát, nem csak a katasztrófa és annak okai, de a hajók műszaki és egyéb adatai is megegyeznek.

A Titanicot a transzatlanti forgalom dominálására, heti három járat kiszolgálására tervezték a White Star Line társaság számára. Az Olympic osztályú hajó három hajóból álló hajóosztály. Az Olympic, a Titanic és a Britannic a huszadik század elején a legnagyobb óceánjáró hajók voltak és az elérhető legnagyobb luxust kínálták az utasok számára. Az elsüllyeszthetetlennek vélt hajók közül kettő elsüllyedt. Az Olympicot 1935-ben kiselejtezték.

 

A Britannic 1916. november 21-én aknára futott az Égei-tengeren. 55 perccel a robbanás után süllyedt el. Violet Jessop nővér az egyik túlélő, ott volt amikor az Olympic ütközött a Hawke-al, sikeresen túlélte a Titanic pusztulását és a Britannic tragédiáját is. A Britannic volt a legnagyobb hajó, amelyik az első világháború során elsüllyedt.

 

Rádió vészjelzés

 

 

1909. január 23-án reggel a Republic gőzös összeütközött egy másik hajóval, akkor használták első alkalommal a CQD kódjelzést. A rádió egyik feltalálója Guglielmo Marconi alapította meg ezt a vészjelzést. A CQD vészhelyzet esetén leadandó jelzés, jelentése: Come Quick, Danger! Magyarul: gyere gyorsan, veszélyben vagyok! A CQD morzekód minden állomás figyelmét felhívó, különleges helyzetet jelző kód.

 

1912. április 15-én a Titanic rádiósa Jack Philips felváltva alkalmazta a CQD és az SOS jelzést, tehát ő volt aki valós vészhelyzetben a CQD-t utolsóként, az SOS-t elsőként használta.

 

Queen Elizabeth 2

 

1967-ben avatta fel II. Erzsébet angol királynő. Az óceánjáró 25 alkalommal kerülte meg a Földet, 2,5 millió utast szállított a fedélzetén. 1970-ben 3 nap 20 óra és 42 perc alatt jutott el Southampton-ból New Yorkba.

 

qw2-3.jpg

 

A hajó hossza: 293,5 méter, szélessége 32,03 méter, magassága 52,2 méter és 70,327 tonna. Összehasonlításképpen az 1912-ben megépített, tragikus sorsú Titanic hossza: 269 méter, szélessége: 28 méter.

 

Jelenleg a dubaji Mina Rashid kikötőben horgonyoz. 1300 szobával rendelkező szállodává alakították. Az Egyesült Arab Emírségek 100 millió dollárért vásárolta meg 2008-ban a Cunard hajózási társaságtól, akkor volt a Queen Elizabeth II 40 éves. A hajó Dubaj mesterséges pálmaszigete mellé került. Az óceánjárót az eredeti tervei szerint újították fel, amire szintén 100 millió dollárt költöttek. Azt tervezik, hogy a Mina Rashid kikötőt luxusrezidenciákat tartalmazó komplexummá fejlesztik. A világ legnagyobb óceánjárója a Queen Mary II. szintén a kikötőben horgonyzott és hajókürtjeinek megszólalásával tisztelgett a Quenn Elizabeth II. felavatásához.

 

 

 

Néhány érdekesség a Queen Elizabeth 2 történetéből

 

  • 1970-ben 3 nap 20 óra és 42 perc alatt tette meg a Southampton és New York közötti utat, amivel sebességrekordot állított fel.
  • 1971-ben, amikor a franciák Antilles nevű hajója zátonyra futott és lángba borult, a Queen Elizabeth 2 vett át fedélzetéről 500 sérültet.
  • 1972. május 17-én bombariadó volt a hajón, a bombakereső osztagot pedig ejtőernyőn dobták le mellé a tengerbe. Szerencsére végül nem találtak robbanószert.
  • 1982-ben részt vett a falklandi háborúban, ezért jelentősen át is alakították: furnérlemezzel fedték le a díszburkolatokat, kialakítottak rajta 3 helikopter-leszállót, és a kabinokat is átalakították, így 3 ezer katonát is el lehetett szállásolni rajta.
  • 1998-ban fedélzetén forgatták a Natasha Richardson, Lindsay Lohan és Dennis Quaid főszereplésével készült Apád-anyád idejöjjön! című film egy részét.
  • 2004. november 5-én átvette a leghosszabb szolgálati idejű hajó címet.
  • Az évek során összesen 25 kapitánya volt.
  • 20 tonna homárt és 1 tonna kaviárt fogyasztottak el a hajó utassai évente, miközben 600 ezer liter ital folyt le a torkokon.
  • II. Erzsébet, Diana hercegnő, Nelson Mandela és Rod Stewart csak néhány a rengeteg híresség közül, akik a Queen Eluzabeth II fedélzetén utaztak. 
  • Egy amerikai nyugdíjas hölgy lakott a legtovább a Queen Elizabeth II fedélzetén. Beatrice Müller 14 évig élt a hajón, és ezért havi 3500 fontot fizetett.

 

 

 

qe2.jpg

qe2-2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://opulent.blog.hu/api/trackback/id/tr4214231419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása